مشاوره رایگان به مدت محدود

اتحادیه شرق آفریقا

آخرین بروز رسانی :

1 سال پیش بروزرسانی شده است

اتحادیه شرق آفریقا:

در سپتامبر 2018 شش کشور آفریقایی در طی ملاقاتی سران کمیته‌ای را تشکیل دادند، که سرآغاز تهیه پیش نویس اساسنامه‌ای برای ایجاد یک دولت حاکمه متحد به نام اتحادیه شرق آفریقا (EAF) شد. هدف از این اقدام، ایجاد کشوری واحد با بازاری مشترک، پولی واحد و هویت فرهنگی یکسان بود.

چنین اتفاقی قرن‌ها پیش با متحد شدن ایالت‌های مجزا در آمریکا افتاده بود.

افریقا | اتحادیه شرق آفریقا

10 امین کشور بزرگ دنیا:

در صورتیکه این شش کشور با یکدیگر متحد شوند، وسیع‌ترین کشور را در قاره آفریقا تشکیل خواهند داد. وسیع‌تر از جمهوری دموکراتیک کنگو و کشور پهناور الجزایر و همچنین لقب دهمین کشور بزرگ را در دنیا به خود اختصاص خواهند داد. اتحادیه شرق آفریقا از حیث جمعیت نیز پس از کشور نیجریه در غرب این قاره، پر جمعیت‌ترین کشور قاره سیاه خواهد بود.

جمعیت جوان و پویا:

با حضور کشور اوگاندا در این اتحادیه بعنوان دومین کشور جوان در دنیا و با توجه به اینکه این اتحادیه میانگین سن بسیار جوانی را دارد، پتانسیل‌های زیادی برای توسعه این منطقه از دنیا متصور است.

انتخاب پایتخت:

با وجود کشور کنیا بعنوان صنعتی‌ترین کشور این اتحادیه و کشور تانزانیا با بندر مهم دارالسلام که پر جمعیت‌ترین شهر این اتحادیه نیز محسوب می‌شود، گمانه زنی‌ها برای نامزدی پایتخت اتحادیه شرق آفریقا بین دو شهر نایروبی یا دارالسلام بود ولی این افتخار به شهر زیبا و کوهستانی آروشا در شمال کشور تانزانیا با جمعیت 400 هزار نفری داده شد.

احتمالا دلیل انتخاب این شهر میزبانی مکرر این شهر برای اجلاس‌های مهم منطقه شرق آفریقا و انتخاب این شهر در گذشته بعنوان مرکز دیپلماسی و روابط بین الملل در شرق آفریقا بوده است.

اتحادیه شرق آفریقا

آروشا پایتخت صلح:

آروشا شهری بود که جنگ داخلی کشور بروندی از طریق تفاهم‌نامه صلح و سازش آروشا پایان پذیرفت و صلح و آرامش دوباره در کشور بروندی جای گرفت. وقتی که حزب سیاسی SPLM در سودان جنوبی تقریبا منحل شد و از این کشور رخت بست و مردم را دچار بحران اساسی کرد.

توافق‌نامه آروشا طرحی را برای اتحاد این کشور و ساخت دوباره سودان جنوبی ارائه داد؛ توافق‌نامه صلح آروشا در مورد کشور رواندا نیز منعقد شد و مسائل داخلی این کشور نیز مرتفع گردید.

شهر آروشا از آن پس لقب ژنو را در منطقه شرق آفریقا را به خود گرفت و می‌تواند گزینه اول پایتخت شدن و مامنی برای اتخاذ سیاست‌های کلی و تصمیم گیری‌های کلان در اتحادیه شرق آفریقا باشد.

  • براستی که با متحد شدن این شش کشور شرق قاره آفریقا شاهد ظهور قدرت اقتصادی و سیاسی جدیدی نه تنها در قاره آفریقا بلکه در دنیا خواهیم بود.

4.7/5 - (11 امتیاز)
موسسه آتیه داران روماک
موسسه آتیه داران روماک

مجری بازاریابی و توسعه صادرات

راهنمای مطالعه

موسسه آتیه داران روماک در سال 1391 با لطف خداوند فعالیت خود را در زمینه بازاریابی و خدمات توسعه بازار داخل و خارجی آغاز نموده است.

جدیدترین مطالب

اشتراک گذاری

موسسه آتیه داران روماک

مشاهده
کشیدن