مشاوره رایگان به مدت محدود

صادرات به آفریقا

کنیا

آخرین بروز رسانی :

1 سال پیش بروزرسانی شده است

صادرات به آفریقا

 صادرات به آفریقا اخیرا مورد توجه اکثر تولیدکنندگان و صادرکنندگان قرار گرفته است. قاره آفریقا به عنوان دومین قاره بزرگ و پرجمعیت جهان یک بازار جذاب برای شرکت‌های صادرکننده و تولیدکنندگان در سراسر جهان است.

تقاضا برای کالاهای مصرفی و سرمایه‌گذاری در آفریقا در چند سال گذشته با سرعت مداوم رو به رشد بوده است. ظهور طبقه متوسط ​​ثروتمند با درآمد نسبتا خوب در بسیاری از شرکت‌های آفریقایی تا حد زیادی در افزایش تجارت با آفریقا نقش داشته است.

 

در اینجا چند نمونه از واردات برتر آفریقا بر اساس آمار واردات و صادرات فعلی آفریقا آورده شده است:
آتیه داران روماک | صادرات | افریقا

مواد غذایی:

در حالی که آفریقا زمانی صادرکننده عمده محصولات کشاورزی به کشورهای دیگر بود، عوامل زیادی وجود داشته‌اند که چرخش رویدادها را ایجاد کرده است و اکنون بیشترین سهم بازار آفریقا را واردات مواد غذایی تشکیل می‌دهد.

اینها شامل جمعیت روزافزون، زیرساخت‌های ضعیف، سوء مدیریت صنایع کشاورزی محلی و ظهور طبقه متوسط ​​است.

با پیش بینی رشد طبقه متوسط​​، بازار واردات مواد غذایی آفریقا موظف است برای مدتی به رشد خود ادامه دهد؛ زیرا کمبود کارگران برای کار در بخش کشاورزی وجود دارد.

  • مثل همیشه کنیا، نیجریه، آفریقای جنوبی و آنگولا صدرنشینان اصلی منطقه هستند و تقریباً نیمی از کل واردات این قاره را به خود اختصاص می‌دهند.
آتیه داران روماک | صادرات | افریقا

مواد شیمیایی:

تقاضا برای مواد شیمیایی در بازار آفریقا از توانایی‌های عرضه آن تا کنون فراتر رفته است. نرخ کنونی رشد صنعتی و تقاضای عمومی محصولات با توجه به جمعیت فزاینده آن نیاز به واردات این محصولات دارد.

بخش کشاورزی یکی از زمینه‌های اقتصاد آفریقا است که نیاز زیادی به محصولات ایجاد کرده است. روند رو به رشدی در استفاده از روش‌های نوین کشاورزی وجود دارد که از مواد شیمیایی آلی استفاده می‌کنند.

صنعت آرایشی و بهداشتی نیز به سرعت در حال رشد است و نیاز به مواد اولیه برای تولید صابون، ادکلن، آرایش و لوازم آرایش مختلف وجود دارد.

قطعات یدکی خودرو:

بیشتر خریداران آفریقایی برای خرید و فروش آنها با سود در کشورهای خود اقدام به خرید مقادیر قابل توجهی باتری خودرو، لاستیک، قطعات یدکی، یاطاقان توپ، پمپ آب و تعداد زیادی از قطعات یدکی خودرو از بازارهای خارج از کشور می‌کنند.

علاوه بر قطعات یدکی خودرو، با توجه به بررسی‌های ما عمده واردات بسیاری از کشورهای آفریقایی در سال‌های اخیر لاستیک، باتری و روان کننده بوده است.

آتیه داران روماک | صادرات | افریقا

لوازم التحریر:

سرمایه‌گذاران، بازار بزرگی را برای لوازم التحریر در آفریقا پیدا کرده‌اند. این افزایش تقاضا نتیجه افزایش تعداد مؤسسات دانشگاهی و اهمیت دلبستگی آفریقا به آموزش است.

از آنجا که در توانایی تولید برای این محصولات کمبود وجود دارد، تقاضای لوازم التحریر در آفریقا توسط شرکت های خارج از کشور برآورده می‌شود.

دبی به عنوان یکی از مطمئن‌ترین تأمین‌کنندگان در این بخش با ارائه قیمت‌های رقابتی و محیطی مناسب برای تجارت صادرات و واردات به وجود آمده است.

الکترونیک:

بازار آفریقا هنوز نتوانسته است در بخش الکترونیک به خودکفایی دست یابد و برای تأمین نیاز روز افزون خود به لوازم خانگی و الکترونیک به تولیدکنندگان خارجی این صنعت متکی است.

محصولات الکترونیکی آسیا به لطف امکانات تولید و مونتاژ مناسب و همچنین قیمت‌گذاری رقابتی، محبوبیت فزاینده‌ای در بازارهای آفریقا کسب کرده‌اند.

برخلاف تولیدکنندگان اروپایی و آمریکایی، تولیدکنندگان آسیایی دسترسی آسانی به قطعات الکترونیکی دارند و از این رو قادر به ارائه قیمت‌های ارزان تر نیز هستند.

آتیه داران روماک | صادرات | افریقا | بازارسنجی | نیازسنجی

ماشین آلات و محصولات مهندسی:

آفریقا فاقد پایگاه قوی و متنوع است که برای تولید اکثر محصولات مهندسی لازم است. این موارد به کلیه مواد مورد نیاز برای تولید سایر محصولات مربوط می‌شود.

آنها پایه و اساس کشورهایی برای تولید قوی مانند چین و هند را تشکیل می‌دهند و این‌ها را به بزرگترین صادرکننده محصولات به آفریقا تبدیل کرده‌اند.

موسسه آتیه داران روماک این آمادگی را دارد با توجه به تجربه چندین ساله در آفریقا شرایط حضور تولیدکنندگان ایرانی در این بازار را به منظور حداکثر رساندن فرصت‌های تجارت، بازاریابی و توسعه صادرات فراهم آورد.

5/5 - (4 امتیاز)
موسسه آتیه داران روماک
موسسه آتیه داران روماک

مجری بازاریابی و توسعه صادرات

راهنمای مطالعه

موسسه آتیه داران روماک در سال 1391 با لطف خداوند فعالیت خود را در زمینه بازاریابی و خدمات توسعه بازار داخل و خارجی آغاز نموده است.

جدیدترین مطالب

اشتراک گذاری

موسسه آتیه داران روماک

مشاهده
کشیدن