مشاوره رایگان به مدت محدود

صادرات کالا به تانزانیا

صادرات-کالا-به-تانزانیا

آخرین بروز رسانی :

1 سال پیش بروزرسانی شده است

شرایط صادرات به تانزانیا:

مقوله صادرات معمولا نسبت به شرایط هر کشوری می‌تواند مشمول تفاوت‌های جزئی باشد و شرایط صادرات کالا به کشورها بر حسب شرایط اقتصادی، سیاسی و ژئو پولیتیک آنها می‌تواند دستخوش تغییرات شود. برای صادرات کالا به کشور تانزانیا، یک سری مراتب رسمی وجود دارد که بایستی حتما در نظر گرفته شود.

آتیه داران روماک | صادرات | افریقا | ROMAK | EXPORT | AFRICA | بازارسنجی | نیازسنجی

مراحل صادرات به تانزانیا:

سند ذیل مراحلی را که باید از آن‌ها عبور کرد و همچنین اقداماتی را که بایستی برای صادرات انجام دهید را در هر مرحله عنوان می‌کند. اگر این دستور العمل‌ها با دقت و زمان‌بندی دنبال نشوند، قطعا در ارسال کالا تاخیر بوجود خواهد آمد که منتج به تاخیر در عرضه کالا به مشتری نهایی خواهد شد و عدم اعتماد و عدم همکاری مشتریان را در آینده در پی خواهد داشت.

  • همچنین، تامین کننده کالا مسئولیت هرگونه هزینه اضافی در پروسه ارسال کالا در صورت عدم تبعیت از دستور العمل‌های وارداتی را بر عهده خواهد داشت.
آتیه داران روماک | صادرات | افریقا

Import Declaration Form (IDF):

تمامی کالاهایی که به کشور تانزانیا وارد می‌شوند به یک فرم اظهارنامه وارداتی (IDF) نیاز دارند. هنگامی که یک واردکننده در کشور تانزانیا درخواست فرم اظهارنامه وارداتی می‌دهد، اطلاعاتی که باید در تقاضای درخواست فرم ارائه شود می‌بایست توسط تامین کننده کالا به همراه پیش فاکتور تهیه شود.

 

اطلاعات ذیل برای تسهیل درخواست این اظهارنامه در پیش فاکتور مورد مطالبه است.

اطلاعاتی که توسط صادرکننده باید ارائه شود، شامل:

  • مشخص کردن نوع کالا و ارائه توضیحی مبرهن از کمیت و کیفیت کالا
  • عدم هزینه تا انتقال کالا بر روی کشتی(Free On Board)

  • ارزش حمل و نقل

  • کد هماهنگی کالای گمرکی

  • نوع واحد پول پرداختی اعم از دلار، یورو و…

  • نحوه حمل و نقل

  • مبدا اصلی کالا

  • شماره پیش فاکتور و شماره فاکتور نهایی که باید یکسان باشند.

همچنین تایید کمیت و کیفیت تمامی اجناس وارداتی به کشور تانزانیا توسط شرکت خدمات بازرسی تانزانیا انجام می‌شود. این شرکت با جمع آوری اطلاعات صحیح و مقادیر دقیق مالیات و عوارض گمرکی و تایید صحت دسته‌بندی‌های کدهای تعرفه در خدمت گمرک این کشور می‌باشد.

 

در پایان خاطر نشان می‌شود که واردکنندگان و عوامل واسط باید اطمینان حاصل کنند که اظهارنامه وارداتی به انضمام تمامی اسناد مرتبط را حداقل به مدت 10 روز کاری پیش از رسیدن کالاها به دست شرکت خدمات بازرسی برسانند.

4.8/5 - (6 امتیاز)
موسسه آتیه داران روماک
موسسه آتیه داران روماک

مجری بازاریابی و توسعه صادرات

راهنمای مطالعه

موسسه آتیه داران روماک در سال 1391 با لطف خداوند فعالیت خود را در زمینه بازاریابی و خدمات توسعه بازار داخل و خارجی آغاز نموده است.

جدیدترین مطالب

اشتراک گذاری

موسسه آتیه داران روماک

مشاهده
کشیدن