مشاوره رایگان به مدت محدود

صادرات گل و گیاه در کشور کنیا

صادرات گل در کشور کنیا

آخرین بروز رسانی :

1 سال پیش بروزرسانی شده است

صادرات گل و گیاه در کشور کنیا:

کشور کنیا در حال تبدیل شدن به یکی از مهم‌ترین صادرکننده گل و گیاه به اروپا و آسیا می‌شود.

به دلیل آب و هوای گرم و معتدل و همچنین مراقبت‌های ماهرانه، در این کشور آفریقایی هر روز گل‌ها تقریباً شکوفا می‌شوند؛ و با وجود بحران‌های اقتصادی گل فروشی‌ها در کنیا سود خوبی کسب‌ می‌کنند به طوری که صنعت گل سالانه 400 میلیون دلار درآمد دارد.

امروزه تجارت گل در کنیا جزو قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین کشور قاره آفریقا محسوب می‌شود. از نظر اهمیت، گل‌ها منبع دوم درآمد بودجه این کشور هستند. زندگی حدود 500.000 کنیایی که فعالیت آن‌ها به صنعت گل مربوط است، به آن بستگی دارد.

مزارع گلها بیش از 2.000 هکتار در کنیا می‌باشد، و بیش از 400 شرکت صادرکننده نیز در آن حضور دارند. نه تنها کنیایی‌ها صاحب مزارع هستند، بلکه شهروندان هندی و خارجی نیز هستند.

تنوع خاک‌ها و شرایط آب و هوایی باعث رشد گونه‌ها و انواع مختلف گل‌ها نسبتاً نزدیک به فرودگاه بین المللی نایروبی می‌شود که مخصوص حمل و نقل گل و سبزیجات ساخته شده‌اند و باعث سریعتر و ساده‌تر شدن آن می‌شوند.

بندر دریایی در مومباسا برای صادرات نیز استفاده می‌شود. در واقع، سیستم حمل و نقل در کنیا به قدری برنامه ریزی شده است که عملا امکان تحویل گل از تولیدکنندگان را مستقیماً به مشتریان می‌دهد.

بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده و صادرکننده آفریقایی در انجمن‌های ملی متحد شده‌اند. در کنیا شورای گل کنیا وجود دارد که بیشتر آنها شامل شرکت‌های عمده فروشی خارجی (حدود 100 عضو) و انجمن صادرکنندگان محصولات تازه کنیا با حدود 25 عضو در آن می‌باشد.

آتیه داران روماک | صادرات | گل

صادرات گل و مناطق رویش در کنیا:

در ابتدا بیشترین صادرات کنیا میخک بوده، هنگامی که گل سرخ آنها را از وهله اول خارج کرد. در مجاورت دریاچه نایواشا، در ارتفاع 2.000 متری بالای دریا، صدها نوع از این گل گران‌بها در آنجا پرورش یافته است.

کنیا با تولید گل سرخ حدود 70 درصد از صادرات، بزرگ‌ترین صادرکننده به اروپای غربی شده است. همچنین قیمت آن‌ها به اندازه کافی پایین است که حتی برای واردکنندگان نیز سودمندتر باشد.

به جز گل سرخ، گونه‌های دیگری در مقیاس‌های کوچک تولید می‌شوند؛ در کل بیش از 50 گونه و همچنین گیاهان گلدان، گیاهان و مواد کاشت.

آتیه داران روماک | صادرات | افریقا

مقاصد صادراتی گل‌های کنیا:

  • امروزه گل‌های کنیا به 50 کشور دنیا صادر می‌شود.

اتحادیه اروپا (35 درصد) به ویژه هلند، که در آن نزدیک به 65 درصد در بهترین قیمت خود در حراج‌ها فروخته می‌شوند. ایالات متحده، روسیه و ژاپن مقاصدی هستند که تعدادی از محصولات گل فروشی وارداتی از کنیا تمایل به رشد دارند.

در یک صنعت گل فروشی جهانی، هلند هنوز با حاشیه گسترده مقام اول را می‌گیرد. با این حال، حدود 25 درصد از صادرات هلند به دلیل واردات گل از کشورهای دیگر تشکیل شده است و نزدیک به نیمی از صادرات مجدد از کشور کنیا صورت می‌گیرد.

به این ترتیب، خرید یک دسته گل که از هلند آورده شده است، به عنوان هدیه‌ای برای کسی، در واقع احتمال وجود دارد که آن گل‌ها در آفریقا رشد کرده‌اند.

گرچه تقاضای بازار بسیار متغیر است، تجارت گل فروشی در کنیا می‌داند چگونه سازگار شود. بخش قابل توجهی از محصولات گل فروشی، گل رز درختچه‌ای است. شاخه‌ها، متراکم با جوانه‌های کوچک، کاملاً به دنبال دسته‌ها هستند.

این گل‌ها با تمایل در اتحادیه اروپا و به ویژه ایالات متحده خریداری می‌شوند.

با این حال، به دلیل تأثیر درخواست بازار جهانی، گل سرخ‌های متوسط ​​و آن‌هایی که دارای برگ‌های بزرگ هستند نیز شروع به رشد و صادرات کردند. و از آنجا که مشتریان نه تنها از نظر ظاهری، بلکه عطر و بوی آن را نیز ارزیابی می‌کنند، صادرکنندگان همیشه برای صرفه جویی در گل‌های بریده شده با بوی طبیعی خوب باید به دنبال برخی ترفندها باشند.

طبق گفته‌های گل فروشی‌ها، گل‌ها و گیاهان کنیا از کیفیت عالی برخوردار هستند، در زیر آفتاب گرم پرورش می‌یابند و می‌توانند برای مدت زمان بسیار طولانی تازه بمانند.

4.7/5 - (16 امتیاز)
موسسه آتیه داران روماک
موسسه آتیه داران روماک

مجری بازاریابی و توسعه صادرات

راهنمای مطالعه

موسسه آتیه داران روماک در سال 1391 با لطف خداوند فعالیت خود را در زمینه بازاریابی و خدمات توسعه بازار داخل و خارجی آغاز نموده است.

جدیدترین مطالب

اشتراک گذاری

موسسه آتیه داران روماک

مشاهده
کشیدن