مشاوره رایگان به مدت محدود

مقایسه صادرات ایران و امارات متحده عربی به کشور تانزانیا

مقایسه-صادرات-ایران-و-امارات-متحده-عربی-به-کشور-تانزانیا.jpg3-ادیت

آخرین بروز رسانی :

1 سال پیش بروزرسانی شده است

اقتصاد تانزانیا به روایت آمار و ارقام:

بر اساس آمار جهانی، در سال 2018 میلادی، تانزانیا هشتادمین اقتصاد برتر دنیا بر اساس تولید ناخالص داخلی، رتبه 106 از لحاظ صادرات و 98 بر حسب واردات بوده است. در این سال تانزانیا 78.5 میلیارد دلار صادرات و 9/10 میلیارد دلار از کشورهای مختلف دنیا واردات داشته است.

مقایسه صادرات کشورها به تانزانیا:

وقتی به کشورهای صادرکننده به این کشور مصرف‌گرای آفریقایی نگاهی می‌اندازیم، به نکته تامل برانگیز و قابل واکاوی برمی‌خوریم که می‌توان ساعت‌ها آن را مورد تحلیل و بررسی کارشناسانه قرار داد.

امارات متحده عربی، این کشور کوچک و همسایه جنوبی ما با رقم صادراتی 952 میلیون دلار در این سال، پس از چین و هند، بزرگترین صادرکننده به کشور تانزانیا بوده است. این میزان صادرات کشور امارات تقریبا معادل 40 برابر صادرات ایران، 3 برابر صادرات ایالات متحده و 2 برابر مجموع صادرات کشورهای امریکای جنوبی به این کشور آفریقایی است.

در واقع امارات، تامین کننده 9 درصد از اقلام وارداتی به کشور تانزانیا در بین تمامی کشورهای صادرکننده به این کشور است.

آتیه داران روماک | صادرات | افریقا

بندر مشترک و مسیر مشترک کشتیرانی:

استفاده از بنادر مشترک و مسیر کشتیرانی و طول مسیر یکسان تا بندر دارالسلام در تانزانیا و با شناختی که از پتانسیل‌ها، ظرفیت‌ها و منابع طبیعی به مراتب غنی‌تری که در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، جای پاسخ به این پرسش خالی می‌ماند که :

  • چرا با وجود همه این منابع متعدد و متنوع کشورمان برای صادرات به این خطه، هنوز این مهم انگیزه‌ای جدی را در بین مسئولین و بازرگانان وطنی بوجود نیاورده است؟
  • نگرش مسئولین امر و فعالان تجارت بین المللی در خصوص واردات اقتصادی با کشورهای آفریقایی محافظه کارانه است؟

بخصوص که وقتی به اقلام وارداتی به تانزانیا می‌نگریم، به فراورده‌های نفتی، پلاستیک، آهن و فولاد، دارو و مواد غذایی در سطور بالایی لیست بلند محصولات وارداتی به تانزانیا بر می‌خوریم که به راحتی می‌توانند با منابع و تولیدات تولیدکنندگان داخلی تامین شوند.

آتیه داران روماک | صادرات | افریقا

حضور متمرکز آتیه داران روماک در آفریقا:

اکنون با حضور گسترده و فعالانه موسسه آتیه داران روماک در قاره آفریقا و بصورت متمرکز در شرق این قاره جهت تسهیل روند صادرات به این خطه، جا دارد مسئولین امر، تجار و فعالان اقتصادی با تامل و بازنگری در تصمیم گیری‌های استراتژیک، این بازار بزرگ، بکر و مصرف کننده را با ورود به حوزه صادرات از دست ندهند. موسسه آتیه داران روماک، همواره پاسخگوی سوالات مرتبط با نحوه صادرات به کشورهای آفریقایی می‌باشد و آمادگی خود را برای مشاوره دادن به صادرکنندگان محترم اعلام می دارد.

4.2/5 - (8 امتیاز)
موسسه آتیه داران روماک
موسسه آتیه داران روماک

مجری بازاریابی و توسعه صادرات

راهنمای مطالعه

موسسه آتیه داران روماک در سال 1391 با لطف خداوند فعالیت خود را در زمینه بازاریابی و خدمات توسعه بازار داخل و خارجی آغاز نموده است.

جدیدترین مطالب

اشتراک گذاری

موسسه آتیه داران روماک

مشاهده
کشیدن