ترس از بازار آفریقا
- چه چیزی وجود دارد که شما را از بازار آفریقا میترساند؟
- شما نمیدانید چگونه شروع کنید؟
- چه کشورهایی از قاره آفریقا را باید هدف قرار دهید؟
- چگونه به مشتریان بالقوه در کشورهای آفریقایی مختلف نزدیک شویم؟
- اگر از نزدیک شدن به مشتریان بالقوه در خارج از کشور نتیجه خوبی نداشته باشید چه کاری باید انجام شود؟
شما تنها کسی نیستید که چنین معضلاتی را تجربه کرده است. هنگامی که ما در روماک شروع به نزدیک شدن به مشتریان بالقوه در آفریقا از نزدیک کردیم، سوالهای مشابه شما را داشتیم.
در کمال تعجب رسیدگی به آنها نسبتاً آسان بود و راه حلهایی که پیدا کردیم نه تنها برای روماک بلکه برای بسیاری از مشتریهای ما نیز کار میکرد.
همه نکات و مشاهداتی که ما تصمیم گرفتهایم در اینجا جمع آوری کرده و با شما به اشتراک بگذاریم.
غلبه بر ترس برای ورود به یک بازار جدید:
عواملی که قبل از گسترش به بازارهای آفریقا باید بررسی کنید و چگونگی غلبه بر آنها شامل موارد زیر میباشد:
1. شکاف فرهنگی
اکثر تولیدکنندگان فرهنگ تجاری کشورهای آفریقایی آشنا نیستند، به عنوان مثال چگونگی مذاکره با خریداران کشور هدف، فرهنگ فروش و بازاریابی، که همین عدم آشنایی با فرهنگ تجاری یکی از علتهای ترس از بازار آفریقا میباشد اما این ترس قابل درمان است.
تا حد امکان در بازار تحقیق کنید، از یک همکار یا شریک قابل اعتماد برای مشاوره کمک بگیرید. به دنبال مشاوران قابل اعتماد باشید. فقط فراموش نکنید که به آنها گوش دهید. موسسه روماک آمادگی ارائه هر نوع مشاورهای در زمینه ورود به بازارهای آفریقا را دارا میباشد.
2. کمبود پول
کمترین هزینه برای ورود به یک بازار جدید و در نتیجه جلب خریدران در قاره آفریقا، از دغدغههای قابل توجه بسیاری از تولیدکنندگان ایرانی میباشد.
3. مناسب بودن محصول
فقط به این دلیل که یک محصول یا خدمت در یک کشور به فروش میرسد به این معنی نیست که در کشور دیگری قابل فروش باشد. تولیدگنندگان ایرانی از این امر آگاه هستند و نگران گسترش بازار جدید هستند.
کمی تحقیق میتواند برای رهایی از چنین ترسهایی کمک شایانی باشد. با تحقیق در زمینههای فرهنگی، مالی، نظارتی و قانونی بازار جدید، تولیدکنندگان میتوانند چگونگی سفارشی کردن محصول یا خدمات خود را بشناسند و موفقیت را تحقق بخشند.
4. مشکلات حقوقی
تولیدکنندگان میتوانند در مورد عوارض حقوقی که توسعه به بازار آفریقا را به خطر میاندازد ناراحت باشند. قبل از ورود به قلمرو جدید، مقررات مربوط به آن صنعت را مطالعه کرده و به دنبال چالشهای احتمالی پیروی از آن باشید. سپس برای کاهش ریسک یک استراتژی تجاری ایجاد کنید.
حتماً از یک مشاور حقوقی در حوزه تجاری برای جلوگیری از دریافت حکم یا دستور توقف که میتواند یک مسئله برای شما ایجاد کند استفاده کنید.